ティム・ウイングロブ・モーガンスターンピーター・トマセンピーター・ウォーカー  による編集

http://www.xs4all.nl/~ptn/Veritech/Logan.html (左記の原文の日本語翻訳ページであることを証明します)

Designation:
項目:

VF-8 Logan Veritech Fighter
VF-8 ローガンVeritech戦闘機

Southern Cross Seal[南十字星シール]
Logan-Top View[ローガン平面図]
Veritech Separator[Veritechセパレーター]
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I. Dimensions:
I. 緒元:

ファイターバトロイド
Total Length:
長さの合計
6.29m
6.29m
-
Total Depth:
深さの合計
-
-
4.55m
Total Height:
全高
2.29m
2.29m
5.35m
Total Breadth:
全幅の合計
-
-
3.00m
Total Wingspan:
翼幅の合計
6.29m
6.29m
-
Total Dry Weight:
乾重量の合計
6.5 tons (metric)
6.5トン(メトリック)

II. Type:
II. タイプ:

III. Service History:
III. 運用履歴:

IV. Propulsion:
IV. 推進力

Logan - Bottom View[ローガン - 下面図]

V. Performance:
V. 性能:

A. Fighter Mode:
A. 戦闘機形態:
B. Battloid Mode:
B. バトロイド形態(ガゥオーク兼用):
C. General:
C. 一般項目:

VI. Electronics:
VI. エレクトロニクス:

Radar Tracking:
レーダー探知&追尾装置:
Optical Tracking:
光学探知&追尾装置:
Tactical Electronic Warfare System (TEWS):
戦術的電子戦システム(TEWS):

VII. Armament:
VII. 軍備:

Cannons:
キャノン:
Hardpoints:
ハードポイント:

2 hardpoints are mounted on the lower hull/forearms. Each hardpoint can typically carry:
2箇所のハードポイントが下面機体/前腕に装着されます。ハードポイントは、それぞれ典型的に次の通り懸架可能。

Logan from above[ローガン、上から]

VIII. Armor:
VIII. 装甲:

The skin of the Logan is composed of an advanced titanium-steel alloy, except that on the wings, which is made from a low-mass Chobham armor like that on the AGACS. The armor stops all small arms fire, provides good protection against heavier infantry weapons, such as a 12.7mm machinegun round, and fair resistance to light mecha-mounted weaponry, such as the Zentraedi 22.3mm HE autocannon round. The armor on the wings is considerably stronger, allowing them to be used as parrying shields in close quarters while in Battloid mode. The Logan's cockpit is a very exposed structure in all flight and ground profiles. This makes the pilot a very vulnerable target. The Logan provides full protection from nuclear, biological, and chemical hazards, using an overpressure cockpit environment activated by radiation and hazardous chemical sensors, or manually when biological warfare conditions are anticipated. The internal consumables supplies can provide atmosphere for one day maximum.
翼面以外のローガンの外皮は高度なチタン鋼合金から成り、それはAGACS(オーロラン)の上のそのような低用量のチョバム(Chobham)装甲から作られる。
装甲は小火器の発火を受け止め、12.7mmの機関銃弾等のより重い歩兵火器からのよい保護を規定し、更に軽装甲機動兵器に装備された、例えばゼントラーディ(Zentraedi)の22.3mmのHE自動砲弾からの程よい幸甚力を有します。
翼面装甲は、バトロイド形態においては、近接戦闘において避弾経始(弾を受け流すこと)として使うことを許すよう、より強度を以て考慮されている。

ローガンのコックピットは全ての飛行および地上戦闘機動兵器に較べても、非常に露出した構造であり、これはパイロットにとって、敵方から見て非常に脆弱な目標を意味した。
ローガンは、一定量までの放射線からの完全な防護、生物もしくは化学戦災害に対して、過剰圧力コックピット環境を使用する。これは放射線、そして化学セン サーによって起動され、又は、生物戦的状況が予想されるとき手動で起動されます。内部消耗品供給は最高1日の大気を提供することが出来る。

IX. Development:
IX. 開発:

When the Tactical Space Corps and REF Navy were formed, both of these branches of the RDF decided to base two basic types of combat aircraft aboard their capital vessels: an interceptor/dogfighter to attack enemy mecha, and a heavy fleet defense/strike spacecraft to go after gunboats and mecha formations at long ranges. The REF Navy, with its impending journey into unknown space, felt a Veritech was necessary for true multi-role and multi-environment capabilities, and chose for their interceptor the powerful VF-4 Lightning, then in service with the RDF Spacy; in addition, the REF used the VF-6 Alpha in limited numbers in space, as a generalized all-purpose aerospace fighter. The ASC-TSC, on the other hand, would not need to strike at alien worlds, and atmospheric operations were adequately covered by the TAF's forces. Hence, no pressing need was seen for a Battloid mode in space, and the non-transformable but agile AF-5 Pirate entered service in 2018 as the TSC's interceptor. Over the next half-decade, the Department of Aerospace Operations of the Armies of the Southern Cross began to regret its choice. War games conducted with remotely-controlled Zentraedi mecha showed a viable role for a Battloid in space dogfights alongside the more traditional aerospace fighter. Because of this, in 2023 the Tactical Armored Space Corps was created, with a mandate to procure and deploy a transformable space fighter to replace the Pirate.
戦略機甲隊およびREF海軍が組織された時、RDFのこれらの分隊は両方とも、主要な艦上運用能力を持った、2つの基本的な形態を持つ迎撃&格闘軍用機を開発せることを決定した。
この宇宙&大気圏汎用の艦上迎撃機/戦闘機は敵艦や敵機を攻撃し、重艦隊防衛・攻撃を担うとともに、空間戦闘において、ゼントラーディ砲艦や、敵戦闘ポッド編隊に対する長距離攻撃を可能とする。

REF海軍は、未知の外宇宙への、その切迫した行程で、可変戦闘機(攻撃機)真のマルチロール、全環境能力戦闘に欠くことの出来ない存在であると感じ、その任務に必要な「迎撃機」として強力な「VF-4 ライトニング」(初期型は「サイレーン」と呼ばれた)」を選んだ。 一方RDF宇宙軍に於いては、上記に加えて限られた数の「VFA-6アルファ(レギオス)が一般汎用航空宇宙戦闘機として使われた。
ASC-TSC(サザンクロス軍−戦略機甲軍)では、外宇宙の異星人の世界をめがけて遠征し、攻撃をする必要を持たず、大気圏内の作戦はTAF(戦術空軍)によって十分適切に防衛された。
従って、宇宙空間でバトロイド形態の必要性を感じなかった。
故に非変形だが機敏な攻撃・戦闘機「AF-5・パイレーツ」がTSCの迎撃機として、西暦92018年に就役した。

次の10年次の半分を過ぎた辺りで、サザンクロス軍の航空宇宙作戦部は、その選択を後悔し始めた。遠隔に操作された「ゼントラーディの機動兵器」 との模擬戦闘によって導かれた戦闘模擬対抗演習は、宇宙空間でのより従来型(非変形)航空宇宙戦闘機のドッグファイトの中で、バトロイドが実行可能な有効 な役割を示しました。この為に、西暦2023年には、戦略宇宙機甲軍は、非変形の「AF-5パイレーツ」宇宙汎用攻撃戦闘機に代わる、可変宇宙戦闘機を獲 得し展開させる必要に迫られた。

An upgraded version of the Alpha was briefly considered, but eventually ruled out. This aircraft had too intrinsically little reaction mass tankage to be viable as the Southern Cross' only space dogfighter, and the idea of creating a booster for it was an anathema to the space-cramped vessels of the TSC (indeed, the Beta did not enter wide use in the REF until its newer classes of ship began to come off the shipyards).
VFA-6「アルファ」(「レギオス」の改良された簡略版は、この後継機の候補として簡潔に考慮されたが、結局除外された。この航空機は、サザンクロス軍の唯一の宇宙用格闘戦闘機として、作戦に必要な可能な有効プロペラント反応タンク貯蔵量を、本質的にほとんど持っていなかった。
また、そのための専用「ブースター」を作成する考えは、TSC(戦術宇宙軍)の横溢な宇宙空間専用機材に対する呪縛となることは容易に予想された。
【確かに、その航続距離の欠点を補う、より新しいクラスの支援戦闘爆撃機VFA-12 ベータ(トレッド)が工場からロールアウトして任務に就くまで、VFA-6(レギオス)本来の用兵者であるREF軍にすらさえも、幅広く使用されることは無かった。】

At the same time, in the early-2020's, the Southern Cross teams developed their smaller protoculture energizers and engines. It now became possible to create a tiny (and hence agile) Veritech with a lethal energy weapons package and excellent engine performance
同時に、西暦2020年の初めにサザンクロス軍チームは、より小型の「プロトカルチャー (資源)電池・エネルガイザー (energizer)」と、エンジンを開発した。 これにより致死力あるエネルギー兵器パッケージと、優れたエンジン性能を持った、より小型の(従って機敏な)可変戦闘機を作成することが可能になった。

Logan bottom[ローガン底] Like its Pirate predecessor, this mecha was very small, barely 6.3 meters long. The small size meant a small target, but also left very little in the way of armor. This fact, and that of the exposed pilot's compartment made the mecha somewhat unpopular with its pilots. However, in the Logan's defense, it must be added that slugging it out with heavy mecha on the ground was not the tactic the Logan was designed for: the small size, coupled with the remarkably robust engines and power delivery system, made for a very nimble Veritech, and a notoriously difficult target. The Logan was equipped with 16 protoculture cells. Because of this, if all weapons were fired simultaneously, the Logan could deliver 23 MJ of energy on an opponent. This was very lethal indeed, and admirably suited for its design philosophy: to outfight mecha in space. Though the Logan was relatively slow in an atmosphere, because of its shape, the engines and boosters on this craft made it capable of tremendous accelerations, a significant advantage in combat, especially in the area of missile avoidance. Its shape and simple transformation sequence allowed a large amount of reaction mass tankage, substantially increasing the delta-v available.
その前任者AF-5「パイレーツ」のように、この機体は、わずか6.3メーターと非常に小さかった。小さな機体規模は小さな目標を意味しただけでなく、装甲の手段の余地を殆ど残さない欠点もあった。
この上記の事実と、露出したパイロットの操縦室が、パイロット達の機体の評価を多少落とした。
しかしながら、ローガンの防御では、地上に於いて、重装甲メカで強攻する運用が、その小さなサイズのローガンにとって設計された戦術で無かった事は付け加えられなければならない。
非常に敏活な可変戦闘機の為に作られた、著しく強健なエンジンおよびパワー運搬システムと結び付けられた小規模、および敵にとって悪評高いほどに困難な小さな被目標は充分な優位性(アドバンテージ)となった。
ローガンは16個の「プロトカルチャー (資源) 動力電池」を装備していた。このために、もし武器がすべて同時に発射されれば、ローガンは相手に23MJのエネルギーを撃つ事が出来るだろう。
これは確かに非常に致死的で、その設計哲学は宇宙空間の対機動メカに対する戦術には立派に適していました:。
ローガンはその形状のために、大気中において比較的遅かったが、この技術上のエンジンおよびブースターは、宇宙空間において、すさまじい加速を有効にした。(特にミサイル回避範囲に関しては、これは重要な利点となる。)
その単純な変形シーケンスは、3形態可変のバルキリー、(「レギオス」ほかの複雑な可変戦闘機に較べて)大量の反応質量タンク貯蔵量を許可し、本質的に利用可能なデルタ-V」を増加させた。

In 2026, the TASC began to replace thousands of the TSC's AF-5 Pirates with its own Logan. When the Masters arrived in Earth space, the Logans were among the first mecha thrown into the fray, especially when one of the TASC's ground bases was suddenly attacked by Bioroids. Unfortunately, the Masters' tactics did not agree with the Logan; the Bioroids' Hovercraft were not really meant to be aircraft, the Masters instead relying on their Assault Carriers to destroy any opposing airborne mecha before releasing the Bioroids. This meant that the Logan had to slug it out with the slow and heavily armored Bioroids on their terms, where the Logan was outmatched, or that they were used against the Assault Carriers, which were so superior that the Logans had neither speed nor firepower advantages. Quite soon in the war, the Logans were supplanted by the far more robust and versatile AGACS.

2026年には、ローガンがTASC(戦術宇宙機甲師団)は、TSC(戦略宇宙軍)の何千ものAF-5「パイレーツ」の後継機として代替を始めた。
ロボテック・マスターズ(ゾル=プロトカルチャーの生き残りの子孫)が地球や宇宙空間で我が艦隊と遭遇した時、ローガンは、特にTASCの地上基地のうちの1つがBioroidsによって急に攻撃された時、混乱中にスクランブル発進した最初の第一波の戦闘機でもあった。

不運にも、ロボテック・マスターズ(ゾル)の戦術は、ローガンの予期した戦術には一致しなかった。
彼らはこれらが運用に支障を来たさないように、」「バイオロイド」を放つ前にあらかじめ、母艦や、」「ランディング・フリゲート(Assault Carriers)」で我が方の主要な航空&宇宙戦力を殲滅し、制空権を握った上で、、」「バイオロイド」と、その「支援反重力プラットフォーム」を放った。

このことは、彼らの戦術に対して、速度が遅いにも関わらず、極度に装甲された、」「バイオロイド」に対して(「バイオロイド」&、」「その支援反重力プラットフォーム」が航空機としての利用を意図したもので無いのにも関わらず)


 1:ガゥオーク状態のローガンが地表近くで、速度で幾分勝りながらも、その貧弱な火力と装甲でそれを強打しなければならないか、(これについては幾分、ローガンに勝機があった)

 2:彼らの「揚陸フリゲート」【それは非常に優れていたので、ローガンは速度だけでなく火力においても、いかなる長所も持たなかった】に対して直接攻撃し、打ち勝つか

の選択を迫られることを意味した。 このような理由で、戦争の推移につれて、速やかにローガンは、遥かに強力で、より戦術的に融通の利くAGACS(オーロラン)によって代替された。


See additional design notes.
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Content by Peter Walker and Pieter Thomassen, with Rob Morgenstern
ピーター・トマセン、そして ピーター・ウォーカー、 ロブ・モーゲネスタン による内容

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Copyright c 2002, 1999, 1997, 1995 Robert Morgenstern, Pieter Thomassen, Peter Walker
コピーライト?2002人、1999人の、1997年、1995年ピーター・トマセン、そして ピーター・ウォーカー、 ロブ・モーゲネスタン による内容

Last Updated: 07/10/2010 01:10:40
Last Updated: 05/04/2007 23:15:32